De digitalisering in de agrarische sector gaat momenteel erg hard. We zien ook bij onze klanten meer en meer behoefte aan digitale oplossingen. Zo worden steeds meer tochtige koeien digitaal bij onze inseminatieservice opgegeven. Ook krijgen we dagelijks de vraag of de facturen misschien digitaal opgestuurd kunnen worden in plaats van per post. Tevens wil men graag het paringsadvies digitaal in kunnen zien, als men in de stal is. Voor al deze services en nog veel meer, hebben we ons uitgebreide klantenplatform “VeeMonitor” ingericht. Per telefoon, tablet of computer kunnen alle FertiPlus gerelateerde zaken actueel en 24/7 ingezien worden.
Voor een snelle, overzichtelijke en foutloze communicatie met onze klanten, buitendienst en partners zijn we jaren geleden begonnen aan een omvangrijk automatiseringsproces. Automatiseren zorgt er voor dat de processen strak verlopen en de kosten in de toekomst in de hand te houden zijn.
Bij de inseminatieservice is het proces ondertussen vanaf het opgeven van een inseminatie en het maken van de inseminatieroute tot aan de inseminatieregistratie, volledig geautomatiseerd. Iedere nacht wordt alle actuele informatie naar het stamboek, inseminatoren en de klanten (VeeMonitor) gestuurd. Hierdoor zijn ’s morgens alle systemen weer up-to-date. Transparant, degelijk en volledig.
Ook onze vertegenwoordigers, paringsadviseurs en koeriers ontvangen op deze wijze de benodigde informatie. Iedere morgen kunnen ze beschikken over een actuele bezoekagenda en de benodigde informatie om hun werk goed te kunnen doen. De verkopen, paringsadviesscores en afgeleverde bestellingen worden na het bezoek in de FertiPlus-app op de telefoon of tablet gemeld, waar vervolgens op kantoor verdere digitale afwikkeling plaatsvindt.
Om u maximaal van dienst te kunnen zijn en om de prijzen van de diensten zo goedkoop mogelijk te houden, verzamelen we veel data via onze eigen buitendienst. Deze informatie stellen we gratis beschikbaar aan onze klanten via VeeMonitor. Voor ontbrekende data, bijvoorbeeld het maken van paringsadviezen, werken we goed samen met Uniform Agri, Agrovision en Lely. Zij werken op dezelfde wijze als FertiPlus en stellen, alleen met uw goedvinden, de data gratis aan ons beschikbaar. Kunnen we de informatie uiteindelijk niet gratis van onze partners betrekken, dan zijn we genoodzaakt om bij het stamboek CRV aan te kloppen. Ook dit is natuurlijk data van de boeren, maar helaas moeten we daar wel rijkelijk voor betalen.
Een spontaan bezoek van onze vertegenwoordigers aan een melkbedrijf is helaas niet meer de normaalste zaak van de wereld. De inseminatoren hebben tegenwoordig meer telefonisch en Whatsapp contact met de klanten dan ooit. Corona heeft er voor gezorgd dat we de werkwijze van onze buitendienst in rap tempo aan hebben moeten passen. Dit in verband met de regels en veiligheidseisen van deze tijd. Steeds vaker zijn we aangewezen op telefoon en computer. Hierdoor blijken actuele e-mailadressen en mobiele telefoonnummers van groot belang. Met behulp van deze informatie kunnen we eenvoudig, veilig en snel informatie met u delen. Informatie over onze inseminatiedienst, storingen, beschikbaarheid van sperma of bijzonderheden in de stal.
Om deze stap te kunnen maken, vragen wij slechts 1 minuutje van uw tijd. Door bovenstaande QR code te scannen of gebruik te maken van de link, kunt u in een mum van tijd uw contactgegevens bij ons kwijt. Tegelijkertijd krijgt u daarmee uw facturen digitaal opgestuurd en kunt u gebruik maken van alle gemakken van VeeMonitor. Mocht u de QR code niet kunnen scannen of de link niet kunnen openen, dan mag u uw contactgegevens uiteraard ook telefonisch doorgeven (0573-740740) of mailen naar info@fertiplus.nl.
Alvast bedankt voor uw medewerking!
Met vriendelijke groet,
FertiPlus
Wij staan voor u klaar via WhatsApp!